Schade? Yvonne helpt je verder

2 januari 2023  – Schade willen we natuurijk voorkomen maar er kunnen zich momenten voordoen wanneer het toch gebeurd en dan wil je het zo snel mogelijk geregeld hebben. NeemDirk heeft sinds vorig jaar de mogelijkheid om schade te melden via Whats App en ik ga de schade zo snel mogelijk oppakken zodat jij op jouw beurt zo snel mogelijk verder kan gaan met de dagelijkse bezigheden.

Hoe kunnen we dat samen het beste doen? Het is o.a. handig om te weten welke informatie nodig is om een schade goed te kunnen behandelen.

Veiligheid voorop en schade melden

Zorg altijd dat je veilig bent? Denk hierbij aan het dicht draaien van hoofdkranen of bij een ongeval; zoek een veilige plek waar je kan staan. Veiligheid staat voorop! Nadat eventuele hulpdiensten zijn ingeschakeld is het belangrijk dat de schade wordt gemeld bij de verzekeraar. Zij kunnen op hun beurt een expert inschakelen of bij pech bijvoorbeeld vervangend vervoer regelen.

Schadeformulier invullen en bewijs verzamelen

Voor elke schade moet een schadeformulier worden ingevuld. Bij autoschade is dat het welbekende blauw en geel gekleurde aanrijdingsformulier (vergeet niet om de achterzijde volledig in te vullen en te ondertekenen, zonder een ingevulde en ondertekende achterzijde kan de schade niet in behandeling worden genomen) en bij overige schades heeft elke verzekeraar een eigen formulier. Om deze zo goed als mogelijk in te vullen vraag ik jou om de volgende gegevens te verzamelen:

  • Schadedatum, plek en tijdstip: Waar en wanneer is de schade ontstaan?
  • Schadeoorzaak: Hoe is de schade ontstaan en door wie is de schade veroorzaakt?
  • Foto’s/video’s: Maak foto’s/video’s van de schade en van de omgeving.
  • Getuigen: Zijn er getuigen? Mochten deze er zijn dan ontvangen wij graag de NAW gegevens.
  • Gegevens beschadigde e/o vermiste voorwerpen: Wat is er vermist? Zijn er aankoopfacturen aanwezig? Is de schade te herstellen (offerte)?

Zodra alle gegevens bekend zijn, offertes voor eventueel herstel zijn opgevraagd  en het schadeformulier is ondertekend stuur ik alles door naar de verzekeraar. Zij beoordelen de schade en zullen aangeven of de schade gedekt is en of er een schade uitkering zal plaats vinden.

Het kan zijn dat bij grotere schades een schade-expert wordt ingeschakeld. Hij of zij zal de schade bekijken, beoordelen en bespreken. Aan de hand van zijn of haar beoordeling wordt er een rapport opgemaakt en wordt de verzekeraar op de hoogte gebracht van zijn of haar beoordeling.

Juiste informatie = goede afhandeling

Alleen bij volledige informatie zal een verzekeraar de schade zo goed en snel als mogelijk kunnen afhandelen. Het is daarom belangrijk dat de nodige informatie correct is.

Preventie

Voorkomen kunnen we niet altijd maar we kunnen wel ons best hiervoor doen. Door preventie maatregelen te nemen kun je veel schades voorkomen. Denk hierbij aan het tijdig keuren van de auto, het installeren van brandmelders, het keuren van de elektrische meterkast en niet te vergeten; zijn de verzekeringen nog up to date?

Zet het nummer van NeemDirk vandaag nog in je contacten:

085-760 22 21

 

 

 

Yvonne

 

Terug naar overzicht

Laat een review achter

  • This field is for validation purposes and should be left unchanged.